Amennyiben sürgősen nem lép a tököli reptér ügyében Halásztelek polgármestere, akkor még rosszabb világ vár az itt lakókra. De vajon lép-e, vagy ismét csak a hangzatos -tartalom nélküli - ígéretei maradnak utánna? Most valóban megmutathatná - amire eddig még úgysem volt példa -, kellően tudja képviselni az itt lakók érdekét. Persze neki úgyis mindegy, kinek a háza fölött húz el repülő, hiszen úgysem itt lakik. Csak reménykedhetünk, hogy a Demján projektet némileg sikerül megakadályozni.
Álljon itt egy rövid számítás a Tököli Reptér Zajgátló védőövezetének kijelöléséről
A határozat szerint: max 9 tonnás légcsavaros géppel 20 680 műveletet lehet 6 hónap alatt végezni, ami napi 113 fel vagy leszállás, azaz naponta 06-22 óra között számolva átlag 8,5 percenként szállhat le vagy fel légcsavaros max 9 tonnás gép.
Max 5700 Kg-os légcsavaros géppel 1440 műveletet lehet 6 hónap alatt végezni, ami napi 7,9 fel vagy leszállás, azaz naponta 06-22 óra között számolva átlag 121 percenként szállhat le vagy fel légcsavaros minimum 5700 kg-os gép.
3175 kg-nál könnyebb helikopterrrel 1680 műveletet lehet 6 hónap alatt végezni, ami napi 9,2 fel vagy leszállás, azaz naponta 06-22 óra között számolva átlag 104 percenként szállhat le vagy fel max 3175 kg-os helikopter.
3175 kg-nál nehezebb helikopterrrel 720 műveletet lehet 6 hónap alatt végezni, ami napi 3,94 fel vagy leszállás, azaz naponta 06-22 óra között számolva átlag 243 percenként szállhat le vagy fel 3175 kg feletti helikopter.
max 150 tonnás sugárhajtóműves géppel 800 műveletet lehet 6 hónap alatt végezni, ami napi 4,4 fel vagy leszállás, azaz naponta 06-22 óra között számolva átlag 218 percenként szállhat le vagy fel max 150 tonnás sugárhajtóműves gép.
Kétszemélyes motoros ultrakönnyű légijárművekkel 1680 műveletet lehet 6 hónap alatt végezni, ami napi 9,2 fel vagy leszállás, azaz naponta 06-22 óra között számolva átlag 104 percenként szállhat le vagy fel ultrakönnyű gép.
A megengedett napi max műveletszám éves átlagban
150 művelet/nap amit még 25%-al át is léphetnek anélkül, hogy módosítani kellene a zajvédő övezetet! Ha nézzük a borús, havas napokat, az ünnepnepokat, hétvégéket is, amikor várhatóan kisebb lesz a forgalom, akkor egyes napokon akár a 200 művelet is előforduhatna, ami 5 percenkénti fel vagy leszállást jelent.
A határozat szerint
Halásztelken nincs olyan lakóingatlan, (még a reptér szomszédságában épült lakóépületek sem) amit a reptér fent részletezett használata miatt olyan mértékben érné zajhatás, hogy azt a reptér üzemeltetőjének meg kellene vennie az ingatlant, vagy ki kellene fizetnie a homlokzati hangszigetelésének költségeit (ablakcsere, redőnycsere, esetleg akusztikai homlokzatburkolat készítése.)
A Szigethalmi Önkormányzat törvényes határidőn belül megfellebbezte ezt a határozatot, és a fellebbezésben leírta, hogy az akusztikai számítás nem felel meg a zajgátló védőövezet kijelöléséről szóló 176/1997. (X. 11.) Korm. rendelet 6.§ (2) –ben és a 18/1997. (X. 11.) KHVM-KTM együttes rendelet 3. § (1)-ben foglaltaknak, tehát törvénysértő a légiközlekedési igazgatóság határozata, mivel a hozzájuk benyújtott anyag nem felelt meg a törvényi előírásoknak, továbbá a határozatban nem adtak határidőt a reptér üzemeltetőjének a zajmonitor rendszer kiépítésére, azaz nem lesz ellenőrizhető a tényleges zajhatás annak telepítéséig.
Ha jogerőre emelkedne a fenti határozat, akkor a környék lakóinak csak a polgári peres eljárás maradna a repülőtér zajhatása miatti károk követelésére a repülőtér üzemeltetőjével szemben és kénytelenek lennének a reptér fent részletezett műveletszámából adódó zajhatásának elviselésére, amennyiben ezen határozat felhasználásával átminősítenék a repteret nemzetközi kereskedelmi reptérré.